Lietuviškai en English

ESO pamatavo nuotolinio darbo efektą: sąnaudos mažėjo, klientų aptarnavimas gerėjo

2018-02-20
ESO pamatavo nuotolinio darbo efektą: sąnaudos mažėjo, klientų aptarnavimas gerėjo
Valstybės valdomai „Lietuvos energijos“ įmonių grupei priklausanti elektros ir dujų skirstymo bendrovė „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) atsisakė dalies nuolatinių darbo vietų – daugiau nei pusmetį apskaitų valdymo specialistai dirba nuotoliniu būdu ir užuot ryte vykę į biurą, iš namų keliauja tiesiai pas klientus. Šis sprendimas leido 15 proc. padidinti klientų aptarnavimui skiriamą laiką bei atsisakyti 3 tūkstančių kvadratinių metrų patalpų.
 
„Prieš įdiegdami šią naujovę atlikome bandomąjį projektą, kurio metu paaiškėjo, jog mobilūs darbuotojai klientams skiria 7 proc. daugiau laiko, taigi, į jų užklausas reaguoja greičiau ir gilinasi nuodugniau. ESO Apskaitų valdymo departamento darbuotojai mobiliai dirba nuo pernai liepos ir dabar matome, kad rezultatas viršijo mūsų lūkesčius“, – pasakoja Ovidijus Martinonis, ESO Apskaitų valdymo departamento direktorius.
 
Atsisakius nuolatinių darbo vietų, specialistams tenka mažesnė administracinio darbo našta todėl  klientų aptarnavimui, jų problemų sprendimui dabar skiriama 15 proc. daugiau laiko. Be to, padidėjo darbuotojų pasitenkinimas ir motyvacija tobulėti, nes efektyviau planuodami dienos ir savaitės užduotis jie gali daugiau laiko skirti šeimai bei laisvalaikiui. 
 
ESO Apskaitų valdymo departamente dirba 250 specialistų, įrengiančių bei prižiūrinčių elektros ir dujų skaitiklius – iš namų tarnybiniais automobiliais jie vyksta tiesiai pas klientus. Šie darbuotojai su savimi nuolat turi skaitiklių kiekį, kurio užtenka savaitei dėl to jiems rečiau tenka grįžti į biurą pasipildyti apskaitos prietaisų atsargų, o ESO galėjo atsisakyti net 59-ių skaitiklių sandėliavimo patalpų.
 
„Apskaitų valdymo departamente pradėję dirbti mobiliai galėjome atsisakyti 3 tūkst. kvadratinių metrų ploto patalpų – per beveik 8 mėnesius tai mums leido sutaupyti 153 tūkst. eurų“, – priduria O. Martinonis. Jis teigia, kad didesnį darbo efektyvumą užtikrina ir tarnybinių automobilių parko tvarkymas pagal LEAN metodiką. „Esame sau įsipareigoję visus tarnybinius ESO automobilius prižiūrėti pagal LEAN metodikoje naudojamą 5S standartą, pagal kurį jau susitvarkėme 692 automobilius“, – kalba O. Martinonis.
 
LEAN 5S standartas reiškia, kad visi darbuotojai tarnybinius automobilius prižiūri, tvarko ir paruošia darbui pagal 5 žingsnius: atrenka ir pašalina viską, kas nėra reikalinga darbui, darbui reikalingas priemones visuomet laiko tokia tvarka, kad jos būtų kuo patogiau pasiekiamos, reguliariai valo ir tvarko visą automobilį, visiems šiems darbams turi suplanuotą laiką darbo kalendoriuje.